Als mensen me vragen waarmee ik de kost verdien, vertelde ik tot voor kort dat ik met Merkkwadraat merken positioneer. Negen van de tien keer volgde daarop de vragen: “Wat is positioneren? Werk je dan alleen maar met merken, niet met mensen? Dat lijkt me niets voor jou.” Oke, duidelijk. Het positioneren van Merkkwadraat mocht wel wat…
Positioneren is de basis voor het bouwen van een onderscheidend, sterk merk. Onderscheidend ten opzichte van je concurrent. En onderscheidend in het hoofd van je afnemers. Helaas is het niet altijd makkelijk om voor je eigen merk een goede positionering te bepalen. Laat staan deze te beschrijven én er naar te handelen.
Hier ligt de kracht van Merkkwadraat: het bouwen van een sterk merk. En dat doen we samen met jou. Want een merk ben je of ben je niet.
Merkkwadraat is ervan overtuigd dat een onderscheidend, sterk merk van binnenuit komt: uit jezelf, vanuit een team. Naar dát onderscheidende vermogen gaan we samen met jou op zoek. Dat doen we door heel goed naar je te luisteren. Door kritische vragen te stellen en dóór te vragen. We organiseren een interactieve workshop waarin het team centraal staat.
We zijn ervan overtuigd dat we dat jouw unieke propositie vinden! Want positioneren van een merk is een vak en daar zijn we goed in.
Positioneren is niet snel even een mooi vernislaagje aanbrengen op je merk. Zo’n laagje dat je ergens per ongeluk heel snel afkrabt of -stoot. Nee. We gaan terug naar de basis, naar de bouwstenen van het merk. We bepalen gezamenlijk de missie, visie, kernwaarden, unieke waarden van de organisatie, unieke redenen om jouw merk te kopen en de kansen voor jouw merk op de markt.
Wanneer we dit duidelijk omschreven hebben, ligt er een mooie basis om je merk sterk en onderscheidend in de markt te zetten.
Meer over Strategie >>